Yastık Çocuklar

Türkiyede genel olarak anneler üzerinde bir baskı var. Bebeği ya da çocuğu zayıf olan anne çocuğa iyi bakamamış, annelik görevini yerine getirememiş muamelesi görüyor. Sanki bebek ne kadar pufur pufur olmuşsa anne o kadar başarılı görülüyor, özellikle de belli bir yaşın üzerindekiler tarafından.
 
Çocuk doktorlarına anneler sık sık "Doktor bey niye kilo almıyor bu çocuk?" "Hiç iştahı yok, birşey yemiyor, iştah açıcı bir şurup kullansak" diyor. Hayretle bakıyorum onlara…Mutlaka gerçekten de o yaş döneminde olması gereken normal boyunun-kilosunun altına olan çocuklar vardır. Ama normal aralıkta büyüyen çocuklar için bu şişirme çabası niye?
 
Okullarda, sokaklarda çocukların neye benzediğine iyice bakın. Çocukların çoğu artık şişman, bir bölümü ise belirgin biçimde obez.
 
Çocuğa çok harçlık vermenin, her istediğini almanın, her istediğini yedirmenin, her şeye evet demenin iyi ebeveyn olmakla ilgisi olmadığını anlayacak bir gün insanlar. O verilen harçlıkların okul kantinlerinde cips ve kola olarak tüketildiğini, çocuk sevinsin diye alınan patetes kızartması-hamburgerli menülerin çocuğu yastık gibi şişirdiğini ve sağlığını mahvettiğini görecekler.
 
Biz okullarda çocuklara harçlık vermek yerine evde hazırlanmış yiyeceker ve meyve verilmesini söylemekten bıktık ama aileler "Al şu parayı, git kantinden birşeyler ye" demekten bıkmadılar…
 
 Arada olan YİNE çocuklara oldu…
 
 
 
Reklamlar

3 thoughts on “Yastık Çocuklar

  1. kuzenim şu an dokuz yaşında ve benle aynı kiloda 😦 sürekli teyzeme bunu bir doktora götürelim böyle olmaz ya da ekmeği makarnayı pilavı kesin yedirmeyin yazık etmeyin diyorum ama nafile… Ne zaman gitsem teyzemlere yemekte illa yaa makarna var ya pilav var. Hayır sanki makarnayı suda değil yağda haşlıyorlar cım cım yağ. Bir de geçen dikkat ettim çocuğu yemeğin yanında ekmek yemediği için babannesi çatır çatır azarlıyor. Sinirlerim zıpladı birşeyde diyemedim sustum. İyiki annem bilinçli bu konularda. Bazen teyzemle annemin aynı ailenin çocukları olmadıklarını düşünüyorum.

  2. Ne kadar üzücü değil mi, insanın gözünün önünde yakınında ama bir şey yapamıyorsun. Derdini anlatamayınca, insanlar doğruyu görmemek için inat ettikçe daha da sinirleniyorsun… Sonuçta tamamen aileden kaynaklanan bir yanlış ama maalesef kuzeninin sağlığı bozuluyor… Zaten ergenliğe birkaç yılı kalmış (ki o kilodaysa daha erken de girecektir) eğer birşeyler yapmazlarsa hayat boyu bunun acısını çekecek… Yazık…

  3. bende en çok orada burada ilkokul çağına gelmiş çocuğuna eliyle yemek yedirenlerden nefret ediyorum. inş. böyle olmayız bizde.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s